כל מי שמגדל בביתו כלב או חתול מכיר בודאי את השגרה של מתן חיסונים לחיות המחמד. כל כלב וחתול צריכים לקבל חיסונים מסוגים שונים, רובם בעודם גורים וחלקם כתמיכה שנתית. המרפאה של ד"ר שי פייס מתמחה בכל סוגי החיסונים.

חשיבות חיסונים לחתולים וכלבים
חשוב מאד לחסן גם חתולים וגם כלבים, ורצוי מאד גם לחסן גם בחיסונים שאינם חובה על פי חוק. ומדוע? מכיוון שהמחלות שנגדן מחסנים את החתולים והכלבים הן מחלות חמורות ומדבקות. החתולים והכלבים עלולים לסבול עד מאד ממחלות אלו, ואפילו למות מהן – ואלו עוד המקרים הקלים. במקרים מסוימים המחלות של החתולים והכלבים עלולות לדבק גם בני אדם ולגרום להם לחלות באופן חמור, עד כדי מוות חלילה, כגון נגיף הלפטוספירה (מחלת העכברת), הפוגעת בין השאר בכליות. לכן החיסונים הניתנים במרפאות הוטרינריות לחתולים ולכלבים הם חשובים עד מאד, וחשוב שלא לדלג על מתן של שום חיסון.

אלו חיסונים מקבלים חתולים?
החיסון הבסיסי שחייב כל חתול לקבל הוא החיסון המרובע, שמשמש כנוגדן לארבע מחלות שונות, שכולן גורמות לחתול לסבל רב: הפרוו, שגורם להקאות, שלשולים וחום; וירוס קליצי, שגורם לכיבים בפה; הרפס, שגורם לכיבי קרנית, להפרשות מהעיניים ומהאף ועוד; וכלמידיה, שגורם להפרשות מהעיניים ולמעין צינון. החיסון הזה ניתן פעמיים כשהחתול עדיין גור, ולאחר מכן פעם בשנה. בנוסף, כל חתול צריך לעבור טיפול נגד תולעים פעמיים בשנה. לחתולים היורדים למטה, או לחצר הפרטית, מומלץ לתת גם חיסון כלבת, מכיוון שהם יכולים להידבק מחתולים אחרים, כלבים, ובעיקר מציד של חולדות/עכברים נגועים. אמנם, החוק אינו מחייב זאת, אך מומלץ מאד לחסן, מפני שחתולים יכולים בהחלט להידבק בכלבת, וגם להדביק בני אדם, חלילה.

אילו חיסונים מקבלים כלבים?
גורי כלבים מקבלים חיסון נגד נגיף הפארוו, ו-3 מנות של חיסון משושה, נגד 6 מחלות שונות, שרובן גורמות להקאות, לדלקות או לכיבים. קיים גם חיסון חדש יחסית, המקצר את תקופת החיסונים. לאחר מכן ניתן החיסון פעם בשנה. בנוסף, כל כלב חייב על פי חוק להתחסן פעם בשנה נגד כלבת. הקנסות על אי עמידה בחוק זה הם גבוהים, מפני שמחלת הכלבת היא מסוכנת מאד לבני אדם. בנוסף, עוברים גם הכלבים טיפול נגד תולעי מעיים פעמיים בשנה. כלב שאמור להיכנס למכלאה או פנסיון לכלבים צריך להתחסן גם נגד שעלת המכלאות (סוג של שפעת, או דלקת בדרכי הנשימה) , כשבועיים לפני הכניסה למקום.

| חשיבות חיסונים || לכלבים || חתולים || חיסון |